En seger, tre kvar...

Då vann vi äntligen igen. Vinst med 4-0 mot Brynäs hemma i en match där vi var allt som vi inte var i förra matchen mot Avesta. Vi lovade varandra innan match att vad som än hände skulle vi våga spela fotboll igen då vi hade boll och göra något som kan låta så simpelt men ibland ändå är svårt, vara aggresiva och springa för varandra både i försvar och anfallsspelet. Och mycket riktigt kändes vi i denna match trygga med bollen och vågade spelade fotboll, poäng såklart viktig men jag tyckte ändå känslan av att vi vågade spela var viktigast igår, riktigt kul att spela!

Ni som njuter av att vi i SFF, resultatmässigt, haft ett mycket motigt år i år (jag vet att ni finns och det är helt ok) säger säkert att vi mötte ett svagt motstånd (det brukar ju låta så då ett lag man inte gillar vinner, inte att detta lag gjorde en bra prestation) i denna match och att det låg bakom segern men då ska man komma ihåg att Brynäs spöade Selånger för två omgångar sedan.....seriens i särklass vassaste lag. Och vi förlorade mot Avesta, ett lag som jag tycker är marginellt bättre än Brynäs.

Det finns "boogie teams", många i år i och för sig =)... men Edsbyn skulle jag nämna som vår största spökmotståndare,  ett lag som nästan alltid ser bra ut mot just oss. Men om det finns "Goodie teams" eller favoritmotståndare så är Brynäs helt klart vårat. Vi har nu 8-0 mot dem på två möten och på något märkligt sätt är vi alltid bra mot dem, så även när vi båda spelade i tvåan för några år sedan.

Bra insats av hela laget som igår såg ut så här:

                  Ola Bruce

Micke E   Simon   Thuresson    Adde

Tommy    Benny     Robin        P

                 Holm
                           Ivan

Avb: Terje, Spång, Stef, Alex, Adam

Jag gjorde igår mitt femte frisparksmål för i år vilket betydde 2-0. Ettan satte P med ett drömskott efter att jag slagit ett för lågt inlägg som en Brynäs mittback nickade bort men inte bättre än att P kunde nypa till på ett tillslag och bollen borrade in sig i krysset. Ivan satte trean i andra halvlek efter att han själv jobbat åt sig bollen och fyran tror jag räknas som självmål men tillhörde Holm. Viktigt att våra forwards är heta som igår och hamnar i protokollet!!!


Jag har skjutit många frisparkar i mina dagar, gjort några mål,  men har aldrig vart i närheten av den känsla jag haft i år. En del beror på att jag nött men framförallt kan jag hitta fokuset i huvudet oftare nu och jag känner verkligen att det är stor chans för mål varje gång jag ska skjuta, en underbar känsla. Grämjer mig dock fortfarande att det inte blev minst ett till i denna match:
http://www5.idrottonline.se/HilleIF-Fotboll/Lagen/Herrar/Nyheter/Liverapportering/

Och är det frispark med högerläge har vi Simon som även han har en jäkligt stabil träffbild denna säsong, nära igår igen för honom också.


Heby hemma nästa match och där har vi en del revansch att plocka. Kan bli en barnförbjuden match då vi i mina ögon blev söndersparkade nere i Heby och där de vann matchen p.g.a. det. Robin på sjukhus och många spelare med dobbmärken i pannor, knän och smalben, när domaren tog tag i slakten hade de även gjort 2-0. Spelmässigt gjorde vi annars en bra match där nere men kunde bara reducera till 1-2 om jag minns rätt.
På söndag vinner vi om vi vågar spela som vi gjorde idag och är redo för att kriga för varje boll.

Trönö vann mot Sjötull med 1-6 borta på Träffens ryamatta, imponerande i sig men då jag kollade målprotokollet kände jag bara igen en målskytt, Magnus Wallgren från våren. Såklart roligt för Trönö denna höstsäsong, likasom för Färila i division fyra då de har amerikanska och spanska gästspelare som ska göra reklam för sig själva och som gör att laget helt plötsligt ser ut som ett topplag i serien.
Jag tänker inte själv skriva vad jag tycker om dessa lösningar här, bara konstatera att denna chans finns och att lag tar tillvara på chansen. Sedan vet jag att vissa, eller många om jag ska vara ärlig,  skriker "konstgjord andning!!!" men det var inte jag som skrek, möjligtvis pep...
Vi har ju på sätt och vis vårt eget inkallade supernyförvärv i Micke Thuresson, direkt från Vismarå.....=)
Grym match av Thure igår!

Rengsjö vann mot starka Hille och har gjort en fin säsong vilket inte vart någon överraskning då de har ett lag som ska vara på övre halvan av tabellen.



Håller idag alla tummar jag har och några till för en lagkamrat och hans flickvän...


Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0