Bollen är i rullning!

Då har energin börjat komma tillbaka på allvar och fotbollssuget blir mer och mer påtagligt. Har börjat försonats med tankarna att inte spela mer fotboll själv, och på allvar börja liva in i den roll jag stundtals tjuvstartade säsongen 2010, som assisterande tränare.

Möte ikväll med Henrik och delar av styrelsen och utan att jag kan skriva om det som sades kan jag berätta att vi står inför en spännande tid i klubben, bollen är i rullning!

Torsdagen den 20e Oktober kör vi igång fotbollsträning i Dina hallen för dem i laget som vill hålla igång och känner sug efter fotboll. Kl 17.00 blir tiden. Kanske dyker något nytt ansikte upp?

Imorgon Sverige - Holland, underbar match. Kan man hoppas på ett mirakel? nja.

Gick på IKEA med frugan i helgen, alltid ett sant nöje...här en skön text om IKEA från "Texas":

"Sitter i soffan och pustar ut efter att ha varit på IKEA i Helsingborg. Som så ofta när du går där i varuhuset ser du bara färdiga garderober och bokhyllor fint uppställda. Du ser bara möjligheter. Aldrig skitgörat och kämpandet som måste läggas ner för att få det färdigt hemma i huset. Du går vilse på tygavdelningen men lyckas kämpa dig igenom avdelning för avdelning. Tillslut känner du lyckan komma krypande när du trycker i dig en korv med bröd utanför entrén.

Att gå på IKEA är lite som att vara elitidrottare i stort. Du lurar dig varje försäsong och ser bara bilderna i ditt huvud på det stora målet när serien startar, publiken och de tre poängen.

När jag tänker tillbaka på min karriär har all vinterträning varit mödan värd ändå. Det har blivit många timmar genom åren. För många kanske. De flesta ser inte slitet i den grå vardagen. De tror man tränar tre gånger i veckan och blir fotbollsproffs (nåja) på det. Precis som jag själv trodde när jag köpte den där bokhyllan utan vetskapen om vilket helvete det var att skruva ihop den"


Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0