BK Häckens assisterande tränare..

..Crille Lundström, min lagkamrat i pojklagsåren i SFF, den spelare som jag håller som den största talang jag sett på nära håll i både fotboll, hockey, bandy, ja alla sporter han tog sig för förutom simning, har idag stått ut med mina frågor i 3 timmar, timmar som flög förbi. Jag tog för ett tag sedan kontakt med Crille då det blev klart att jag ska assistera som tränare denna säsong. Att ha en sådan vän och ett sådant bollplank eller "mentor" känns som ett stort privilegium och välkommet då jag är i början av min "födelse" till tränare.
Vi blev först utkörda från furan kafeterian då de stängde och sedan från Tewes konditori, hade vi inte haft fruar och barn hade vi nog suttit och snackat ännu...sådan fotbollsidiot har jag blivit.

Att Peter Gerrhardsson, Häckens huvudtränare, dessutom är den bästa instruktör jag sett "live" (Bosöns symposium) ifjol gör inte saken sämre.
Hoppas på att snart få åka på studieresa till Hisingen och "Gothia Park"...

Mina frågor var många, små detaljer och stora detaljer i träningsupplägg, taktik och formationer, fysträning och allt annat som har med fotboll och ledarskap att göra, jag fick många bra svar av Crille. Jag är fullt medveten om att allsvenskan och diviison fyra hälsingland är på milsvida avstånd kvaliteetsmässigt men mycket av det Crille sa kommer jag att lägga i ryggsäcken och ta med mig i min utveckling till att bli en bra tränare och utbildare av fotbollsspelare. Även taktiska detaljer och övningar kan man ta med sig men då är det såklart upp till mig och Henrik att göra dem nyttiga för oss i SFF som lag samt våra spelares utveckling...

De tips och ideer som kommer efter ett sådant här intressant möte kommer jag bara att dela med mig av till Henrik, sorry bloggen...Tack Crille!

Nu är jag ruggit sugen på att säsongen 2012 ska starta!


Skänker en tanke till en nära vän och dennes familj ikväll. Fotboll kan ibland bli helt oviktigt, hoppas allt går bra.


Tjingeling!





Kommentarer
Postat av: nrsexton

Nu kör vi coach!, fullt ös! :)

2011-10-30 @ 09:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0