På Torsdag tar vi sats!

Tiden flyger iväg, inte länge sedan jag stod på läktaren och deppade i Sundsvall efter matchen mot Sund då det blev klart med degradering. Inte länge sedan jag åkte till Bergsjö och förstörde (!?!) mitt korsband. Anledningen till (!?!) är att jag nu gjort magnetröntgen men väntar på svar från Hudik...knät känns faktiskt ganska bra nu, skulle vara skönt att slippa operation!

Men nu är tiden redan här för att ta sats mot nästa säsong och på Torsdag startar vi den gemensamma träningen igen och det ska bli jäkligt spännande!

Innan torsdag kommer jag på denna sida och även SFF på den officiella hemsidan presentera ännu en spelare inför 2012. Inget namn ännu då visst pappersarbete saknas men jag ska ge en liten ledtråd...
En gång läste jag om en liknelse mellan ett fotbollslag och en orkester som jag tycker är jäkligt bra. I vårt lag har vi många fioler, gitarrer samt även en del blås. Jag tycker även att vi har bra dirigenter...Men nu får vi ett instrument som tidigare saknats, ett TRUMSET!
Nu börjar vi få alla instrument för att producera den musik jag gillar!


Ända sedan Sund matchen har jag bara sett en bild i mitt huvud när jag tänkt på SFF, en bild som ska sudda ut den av en deppig Robin, en knäckt Tommy på planen och den ruskiga besvikelse som fanns i omklädningsrummet efter matchen, nämligen en bild av dessa grabbar som jublar och sprutar champagne och slänger in Henrik i duschen. Och detta ska ske säsongen 2012. Mitt första år i a-laget slutade med vinst i division fyra och en sprakande fest,(1994) sedan dess har aldrig SFF vart i fyran. Nästa år ska cirkeln slutas då jag mitt första år som "bara" assisterande tränare ska fira en serieseger även då.

Jag säger inte att det blir lätt, jag säger att det kommer att bli jävligt svårt, men det kan bara finnas denna tanke hos alla i och runt a-laget i år. Det kommer att kosta en massa förberedelse (som såklart startat sedan länge) hos oss runt spelarna, det kommer att kosta för spelarna, det kommer att gå upp och det kommer att gå ner, men när serien ska summeras ska vi vara högst upp. Alla kommer att vilja slå oss, framförallt efter meningar som dessa, vi kommer att få tufft motstånd av många lag men jag hoppas alla ser detta som en utmaning och en jäkla härlig motivations "triggare"!

Alla vill vinna men jag hoppas alla i SFF är villiga att förbereda sig för att vinna!

Aldrig mer denna syn efter sista matchen!

Onsdag frivillig träning 18.00, Torsdag "obligatorisk" träning 18.00 i Dina.

Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0