Texas

"Jag sitter med en pizzasallad framför mig och försöker trycka i mig det sista. Vad jag ätit precis innan får ni lista ut själva. 
Matchdagar är som en enda lång väntan på avspark. Man försöker sysselsätta sig men man vill inte göra för mycket. Hade jag klippt gräset timmarna innan match är jag rädd att det hade satt sig i benen. Och ligger du på sofflocket är du rädd att bli slö. 
Det är en evig kamp att komma i rätt stämning tills domaren blåser för matchstart"

Nåjde brukar ge oss citat ur Texas, numera spelare i Falkenberg, blogg i sina veckokrönikor på SFFs hemsida. Och efter att ha läst hans blogg några gånger nu kan jag bara medge att han är fasansfullt rolig. Har ju läst hans sida i Offside och även där har han skrivit mycket bra och roligt. Mycket självdistans och en humor som är beundransvärd och jag har skrattat mig tårögd här hemma några gånger. Läs här om ni vill ha en BRA blogg att läsa =):
http://hallandsposten.se/bloggar/1.1080209-texas-blogg

Citatet ovan tog jag med i min blogg för att jag så väl känner igen mig i hans tankar på en matchdag. Man letar ständigt efter den "rätta" uppladdningen matchdag. Ska man vila mer, har man vilat för mycket? borde man ut och gå?, Har jag druckit tillräckligt? För mycket? Sömnen, sov jag för mycket eller borde jag ställt klockan tidigare?  Blir jag trött i benen om jag cyklar till samling eller vaknar min kropp bättre då? Tänk hur mycket man kan fundera på bagateller fastän man är en föredetting och borde ha så mycket viktigare i livet att tänka på en lördagmorgon...eller?

Rensgjö vann som väntat mötet mot Brynäs igår. 1-3 och långt ifrån någon överraskning. Brynäs har inte ett försvar som kan neutralisera Rengsjös vinthundar framåt...

Vi har match mot Heby på Lördag och detta kan man läsa på deras hemsida:
Nu väntar nya tag på lördag då Söderhamns FF gästar oss i Heby. Söderhamn har ett hyfsat ungt lag med bara en spelare som är över 24 år. I deras premiär fick man med sig ett poäng borta mot Rengsjö.

Vafan, kunde de inte lämnat mig utanför!?! Vi HAR ett ungt lag men vad som är mycket viktigare är att vi har ett jävligt bra och hungrigt lag!

Alla som känner mig vet att jag det var länge sedan som jag snöade in på musik gjorda av fula män/kvinnor som spelar gitarr och kallar sig själva singer/songwriters. Det skulle vara helt ok om någon skulle se bra ut, men det händer sällan. Fleet Foxes första skiva gillade jag utan att tycka den var så bra som många kritiker ville ha det till. I dagarna släpper de uppföljaren. Detta gillar jag dock ännu mer, fleet foxes "akustiskt":
 http://www.youtube.com/watch?v=33nVu9FDfGE&feature=related
Lyssna och njut!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0