SEGER!!!

Brynäs - SFF 0 - 3 (0 - 3)
Mål: Bröderna Olsson och P

Alex (sedan alex slutade ta på sig allt ont som händer i världen och på planen har han blivit 43 % bättre, andra raka nollan, stabilt!)

Terje (defensiv mittfältare som gör en kanonmatch som back)  Simon (när gjorde simon en dålig match sist?)  Strid (riktigt på gång och bildar med simon ett riktigt spelskickligt mittbackspar)  Dahlin (den ende som får underbetyg denna match, utgick halvskadad i 67,...kräver mer av denna skäggiga jäkel=))

Pontus (sikken match!)  Victor (sliter och är aggressiv, fint samarbete med brorsan)

P (springer, utmanar och är jobbig för motståndaren, ger aldrig upp)  Lundström (skjuter, passar, sliter, gör sig spelbar, grym match)    Holm (ständigt hot, lurig och hal som en ål, nära mål flera gånger om som vanligt) 

Stefcho (värderar situationerna bra, fina pass till medspelare, SKA bli mer ego ibland=))

Avb: Ola Bruce (numera världens coolaste efternamn), Tommy (skadad), Mackan (nyss hemkommen från Tottis hemtrakter), Filip Enarsson (se Mackan), Besse (inhopp och visar vilja)

Underbart att vinna! Vi gör en riktigt bra första halvlek i dagens match, dödar matchen med tre mål och håller nollan i tävlingsmatch nr två, skönt! Efter första tio, då Brynäs är med, har vi stuga resten av halvleken och borde kanske gjort några mål till.
Orkar inte skriva så mycket mer ikväll utan tänker bara njuta.

Mer ord imorgon, idag bilder som snälle pappa "P" skickat till mig, titta och njut av våra nya matchkläder som vi tänker vara obesegrade i så länge som möjligt! =)

 Pontus gör i mitt tycke sitt livs halvlek i första....plus ett mål och ett ass
 En glad gubbe och några glada grabbar...
 Lundström visade sin fulla kapacitet i 90 minuter och var grymt bra, två ass bl.a
 "P" målskytt och återigen en pina att möta för motståndarnas ytterbackar
 Victor bildade ett starkt defensivt skydd till backlinjen tillsammans med broder och blev också målskytt som brorsan!

Läs om matchen här:
http://helahalsingland.se/sport/fotboll/1.3165122-vilken-urladdning-sff

Det finns alltid spelare på bänken, så är det i fotboll, 11 st startar matchen. Själv hoppade jag in och ut i startelvan i SFF i början av min seniortid. En gång fick jag höra att jag fick byta om om jag ville..Kvarnsveden borta i trean och psykologen hette Hasse Olsson. Så här skriver Texas om de som hamnar på bänken och jag håller med i ALLT!!!:

Den viktigaste spelaren i ett fotbollslag är inte den som gör alla mål. Inte den som slår fram den avgörande passningen heller. Och inte slitvargen och inte målvakten som alltid håller nollan.
För mig kommer den viktigaste spelaren alltid vara den som är utanför. Den som inte får plats. Som har svårt att hitta en mening med det han håller på med, som har ett stukat självförtroende och som bara drömmer om att få spela lite fotboll.
I en fotbollstrupp handlar det om spelare nummer 12 till 20. Avbytarna och de som sitter på läktaren. Kan man hålla dem vid "liv", ge dem några "bra jobbat" när de som mest behöver det. Då är mycket vunnet under en säsong. De kommer känna sig delaktiga och fortsätta kämpa hårt för laget.
Spelarna som är utanför lägger också ribban hur hårt motstånd a-laget ska få under en träningsvecka. För mig är det helt avgörande hur bra det kommer gå under en lång säsong


Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Inger

Du gjorde visst en bra match. Du behövs alltid.

2011-05-15 @ 12:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0