Nära rakning...

..men nära skjuter ingen räv eller vad det heter.

Delsbo - SFF 0 - 2 (0 - 0)

Micke  Simon  Strid  Benny

        Felix     Victor

Stefcho    Lundström      Holm

              Ivan

Jokrar: Poppe, Terje, Besse, P, Adam, Måns

Delsbo IPs matta var grön men den var allt annat än jämn. Tuvor överallt och under tuvorna var det stenhårt så jag förstod redan på uppvärmningen att det skulle bli delar i vårt spel som skulle bli lidande. Varje passning efter marken var något av ett lotteri, förutom på kanterna där det fanns något som påminde om en jämn yta. I första halvlek hade vi ändå några riktigt fina anfall som var nära att bli mål. Men det som inte gick utanför hamnade på Delsbos målvakt. Lundström ger sig iväg på en dribblings tur som slutar med ett krokben och straff till oss. Tyvärr sköt Holm straffen över och i Delsbos anfall efter straffen har de den enda heta målchansen i matchen, en lobb som tar i ribban. Dock tyckte vi i backlinjen att chansen föregicks av en klar offside men det gjorde ju inte så mycket nu.

I andra halvlek blev spelet sämre och kvaliteen från bägge lagen sjönk. Delsbos långa bollar som åtminstonde var i närheten av en blå spelare i första halvlek blev i andra halvleken bollar som ständigt rann ner till Alex. De bollar som inte kom till Alex fastnade hos våra mycket välspelande mittbackar. Vi försökte spela vårt vanliga spel men planen förstörde mycket och halvleken går inte till historien som en av de mest välspelade. Vi har ett stolpskott av pigge inhoppare P och jag har en farlig nick på ett inlägg från P som målvakten räddar.

Matchen till förlängning och där visar vi tydligt att vi är det starkare och bättre laget. Simon slår en perfekt frispark till mig som nickar och målvakten lämnar retur. Returen glidtacklar jag in i mål via ett Delsbo ben, riktigt skönt!
Den som läst bloggen vet att jag ska göra ett mål eller fyra assist för att få tillgång till en rakhyvel nästa gång.  Men som alla har påpekat var det ju ett självmål så jag får väl räkna det bara som ett ass då...två kvar så till helgen rakar jag mig nog =)

Delsbo chansar med mycket folk framåt och vi får hav att anfalla på och i ett av våra anfall passar Lundström P som sätter spiken i kistan i slutsekunden. Victor brände i anfallet innan sitt livs bästa läge, han sparde målet till en viktigare match enligt honom, lördag får vi hoppas då..

Delsbo ska ha en del cred då de inte spelade ovårdat i denna match. Aggressivt på rätt sätt och de störde oss en del, detta i kombination med planens skick gjorde dem till en ganska svår motståndare att göra mål på.
Men vi är vidare i dm och i kvartsfinal väntar Iggesund.

Alla gör godkända insatser tycker jag. Vi hade nog alla velat spela lite finare fotboll ikväll men det var omöjligt och då är det riktigt skönt att kunna vinna en "krigarmatch" också.

Nollan viktig inför helgens möte med Brynäs....

34 år och glad som ett barn på julafton efter att ha vallat in ledningsmålet...fotboll kan framkalla många olika känslor, en del roligare än andra.

Nöjd med mina inlägg ikväll, andra delar mindre bra, några slarviga mottagningar som jag helt skyller på planen, skönt =)

Stefcho vann tunnelligan, tre räknade jag till...

Imorgon ledig och dagen ska tillbringas med döttrar på badhuset, stretching i varmbadet, skönt!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Niklas P

Tja, måste bara passa på att gratulera till avancemanget i DM. Det var igår en rolig match utan finlir, men med två hårt kämpande lag. Mycket positivt överraskad av dig, att du utan tjafs lade snabba frisparkar och söka ett snabbt spel istället för att lägga krut på att klaga på domaren efter avblåsningar osv., Trodde du var en grinigare spelare än så efter tidigare möten vi har haft, men den inställningen du visade smittade av sig bra på resten av era spelare och bidrog till att det blev en bättre stämning överlag på planen. Lycka till i fortsättningen av säsongen, och fortsätt utveckla landskapets fotboll på det sätt som ni har börjat med.

2011-05-12 @ 11:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0