Måsberget

Idag åker vi till Måsberget för match mot Brynäs. Brynäs har startat serien bra med två vinster och en förlust. Brynäs som ifjol fick kvala sig kvar i trean och vann kvalet före bl.a. Ljusne. Ifjol hette det offensiva hotet i Brynäs Da Silva, nu i Sjötull. Idag heter de Omar Gudji och Bergström som ifjol spelade i Strand. Men spelar vi vårt spel på ett bra sätt kommer dessa två spelare inte få de bollar de vill ha.
Idag hoppas jag på islossning framåt trots ett stort manfall p.g.a . studenter som ej kan medverka och även någon skavank.
Lundström ett, Holm ett, P ett och Stefcho ett och jag två assist, rakning ikväll och vinst med 0-4, bra spel OCH mål framåt denna gång...önska och drömma kan man alltid. Återkommer ikväll med hur detta blev i verkligheten.

Regnigt och blött, hoppas Måsbergets matta håller för fotboll och inte bara kamp, även om vi kan hantera båda... Det förstnämnda är dock såklart roligast.

Kroppen lite fräschare idag och i dagens match kan jag springa till Kina för tre poäng om det behövs...

Hille vann mot Rengsjö igår. En på förhand svårtippad match med lite övertag till Rengsjö. Men Hille verkade ha brunnit mest för poängen och så enkelt kan det vara ibland. 2-3 slutade matchen.


Idag ska vi brinna, springa, tänka och göra en grym match!


"Jag kan gå ända till Kina
Om Du säger att jag ska
Om det så är tusen mil dit
Och tusen mil tillbaks

Jag kan hålla hundra man
Jag kan ta dom med en hand
Om jag lovar det är sant

Får jag ta Dig med den andra
Jag kan stiga över berg
Om du står på andra sidan
Kölden kryper igenom ben och märg
Men det blir varmare med tiden"
-Magnus Lindberg




Tjingeling!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0