Ett sjävgott inlägg och kaffet smakar lite godare!

Tänk vad en seger mot en motståndare som vi ska slå i nio av tio matcher kan göra. Hilma väcker mig 06.30 av att hon haft en mardröm och stackars frugan redan på jobbet. Känns inte speciellt tungt att gå upp och fan vad morgonkaffet smakar gott dagen efter seger!
Hämtar Kuriren och ser framför mig en framsida med texten "Dahlin vräker in SFFs segermål!" men möts av Delsbo - SFF 0-2, målgörare P och självmål i en notis man fick ha förstoringsglas för att se...hahahahaha.
Ni som saknar känsla för ironi ska inte läsa denna sida, då kommer ni att tycka att jag är en större idiot än vad jag egentligen är...(tror jag)

Även Hudik fick förrgår spela förlängning för att vinna mot Ljusne i dm. 2-3. Skulle vi göra en bra insats mot Iggesund då vinner vi normalt med 3-4 bollar och då ställs vi mot HFF i semi. Jag räknar kallt med att de slår Bergvik i sin kvart. HOPPAS! Det är utan någon konkurrens det absolut roligaste mötet vi kan få i hälsingland. En tävlingsmatch mot Hudik skulle smaka tårta! Men vi kommer inte att underskatta Iggesund såklart.


Ikväll väljer jag mellan att göra följande saker:
1. Ta med döttrar till Mohed för att se heta damderbyt Mohed - Trönö
2. Titta på mitt "hemmalag" (bor ju i stugsund) som tar emot Arbrå hemma
3. Klippa häcken
4. Motvilligt titta på Melodifestivalen
Lutar mest åt alternativ 3+4, allt för husfridens skull...=)

Träningsledigt ikväll och sedan träning fredag och match mot Brynäs borta lördag. En match där jag är övertygad om att vi kommer göra en riktigt bra insats. Nu vet vi att vi kan spela riktigt bra OCH kriga bra, en kombination som behövs den här tiden på året då planerna ibland sätter käpparna i hjulet för fint passningsspel efter backen.



Mats Tjernberg hade fått tag på någon gammal inspelning av en låt jag gjort i något svagt ögonblick...
För att städa bort två andra lik i min garderob slänger jag ut dessa två här, och ja, jag är knäpp.
http://www.youtube.com/watch?v=StzpX0imKug
http://www.youtube.com/watch?v=_abqvX0WNm0&feature=mfu_in_order&list=UL
Vad kan jag säga, jag var ung och förgiftad av sorgsna singer/songwriters och kände mig själv som en ibland. Jag och Danne Svärm spelade lite ut på några krogar, spelade in några låtar och videos för göra reklam för oss. Vi slog väl aldrig riktigt igenom, undra varför hahaha....Vem ville sitta på krogen och höra våra skrala mördarballader när man kan skråla till någon gammal Uggla dänga?



Tjingeling!



Kommentarer
Postat av: Ola Jönsson Bruce

Sicka talanger Benny, riktigt bra röst! Låter precis sådär sårbar som vi vet att du egentligen är...



Hoppas på lite mer vrål på lördag efter Brynäs, eller hur?

2011-05-12 @ 10:17:36
Postat av: Ola Jönsson Bruce

2011-05-12 @ 10:18:11
Postat av: Ola Jönsson Bruce

Sicka (vilka på götebosska) talanger, riktigt bra röst! Du låter precis sådär sårbar som vi vet att du egentligen är...



Hoppas på mer segervrål på lördag, eller hur?

2011-05-12 @ 10:20:55
Postat av: Ola Jönsson Bruce

2011-05-12 @ 10:21:10
Postat av: Ola Jönsson Bruce

Som du märker, hade jag lite svårt att lista ut hur det fungerade med kommentarerna! Dubbelt av allt...

2011-05-12 @ 10:26:50
Postat av: Denka

Självklart nymåla....

2011-05-12 @ 11:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0