Bloggskugga och vinst mot Avesta!

Tre pinnar mot Avesta ikväll, Lundström och Holm målskyttar, härligt!


P.g.a. en mycket tragisk händelse för några år sedan denna helg var jag på en liten "minnes" tripp med familjen då jag var avstängd i dagens match, därav heller inga blogginlägg. På telefon uppdaterades jag dock ständigt av händelserna på planen. Enligt min referator hade inte Avesta en bra spelare och det var spel mot ett mål i första halvlek. Och glad blev jag då jag fick höra att Lundström satt ettan för oss. Då det ringde nästa gång jublade jag för tvåan och kanske även trean trodde jag men tyvärr hade Avesta kvitterat efter en rejäl individuell miss från oss.
Men nästa samtal var återigen ett mål från oss och äntligen satte Holm årets första balja i serien, eller var det Pontus? =)

Förstod jag det rätt assisterade Simon till båda våra mål, MÖCKE bra!

Min källa tyckte Micke Engström kanske var vår bästa spelare, glädjande efter hans skadebekymmer och i sin "riktiga" comeback. "Naturliga" ytterbackar har vi ju ont om...=)

Övriga resultat:

Rengsjö SK - Trönö IK 0 - 0
Ganska väntat resultat med kryss här tycker jag. Mina källor sa att det var en match som saknade alla ingridienser man väntar sig i ett derby...
IK Huge - Edsbyns IF FF 2 - 0 
Målsnåla Huge vinner väntat men jag hade gissat 1-0...Edsbyns kräftgång fortsätter och förlorar de även nästa match, hemma mot Sjötull, tror jag att Edsbyn har en tuff resa mentalt för att klara sig från bottenstriden... 
Sund IF - Hille IF 2-2
Två jämna lag tror jag efter att vi mött Sund och gjort en riktigt dålig match. Vi har Hille på fredagskväll och då vet vi hur vi inte kan uppträda, som mot Sund, om vi ska vinna. 
Brynäs IF FK - Heby AIF  0 - 3
Väntat och jag är fortsatt övertygad om att Brynäs får det mycket tufft i år tillsammans med Avesta...
Sjötulls BK - Selånger FK  3 - 5
Mycket imponerad av Selångers målproduktion men i denna match väcktes ett hopp om att de kanske "bara" håller division tre klass bakåt i alla fall....


Innan sommarvilan ska vi möta fyra lag som just nu är efter oss i tabellen (Hille, Sjötill, Edsbyn och Trönö) och två som är framför oss (Selånger och Huge).
Vi har två vinster, en oavgjord och två förluster.
Förlusten mot Sund inte så mycket att säga om, då kom vi inte upp i nivå och förlorar rättvist.
Rengsjö som kvitterar i slutminuten efter att vi vart lite bättre känns surt men förlusten mot Heby är den som känns helt obergriplig fortfarande. D 
Många poäng kvar att spela om och vi har fortfarande mycket att ta ut i vårt spel vilket känns riktigt spännande. Dagens match ett fall framåt även om den inte var bländande av det jag hört.
Till veckan jobbar vi vidare för att komma så nära den "perfekta" matchen vi kan komma.

En sådan match som SFFs A-lag hade på nittiotalet då vi slog ut ett riktigt bra Brage ur svenska cupen eller en sådan match då SFF på hemmaplan (2008?) krossade Syrianska Keburan hemma med 3-0 då de bara skulle spika seriesegern i tvåan. En match då alla hittar flytet både offensivt och defensivt och då vi som lag känns helt oslagbara. Sådana matcher är obeskrivliga, minnen för livet och verkligen något att sträva på och träna för!

SFFT vann med 0-1 över Viksjöfors borta i Fredags. Målet av Ivan och härligt med två SFF segrar i helgen!

Själv är jag tillbaka mentalt efter min och lagets bedrövliga insats mot Sund. Ser fram emot att spela med SFFT på onsdag mot Edsbyn 2 hemma. Ska bli tre poäng och som gräddet på moset ska jag tamefan få raka mig på kvällen, krävs endast två assist eller ett mål, hur svårt kan det vara? =)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0