v.10, träningsmatch 4

V.10 är snart slut och det har vart en vecka som dragit ned dem som tränat alla pass en bit ned i "ned-tränings-träsket". Träning mån, tis, ons, tors och fredag samt match imorgon ska kännas i benen. Själv kunde jag inte träna torsdag men var ändå tung som bly på fredagsträningen liksom många andra, det syntes på kvaliteen på träningen.
Energin sprudlade inte och kvaliteen var klart lidande av många trötta kroppar och huvuden, dagens vila gör förhoppningsvis gott för alla i laget inför matchen imorgon.
Tyvärr finns en del frågetecken angående spelare till imorgon och Henrik kommer att tala om hur vi startar på matchsamlingen.
Ludvika, division tre, väntar i Sandviken kl 16.00.
Spelare som INTE kan spela är följande: Danne, Micke, Strid, Simon, Besse samt Robert O. Frågetecken för några till finns också, bl.a. Adde som inte tränade på fredagen p.g.a. förkylning.

Nästa vecka blir den sista riktigt tuffa träningsveckan (för dem som tränat mycket) och sedan är det tänkt att vi ska släppa en del på träningen, blir fräscha och förhoppningsvis riktigt formtoppade till v.16

Vi har ju förlorat de tre första matcherna i årets träningsmatcher och jag ska inte sticka under stolen med att jag fortfarande inte riktigt vet vart vi står. I vissa stunder i dessa matcher har vi sett riktigt bra ut för att sedan plötsligt släppa in allt för billiga mål. Skulle vara riktigt skönt att hålla nollan eller åtminstonde inte "bjuda" på något mål efter eget slarv i denna match. Framåt hoppas jag att vi i denna match får fler chanser att öva på de olika sätt vi vill anfalla på. Jag är långt ifrån orolig och jag vet vilka fina kvaliteer vi besitter, hoppas bara vi kan visa det i större delar av matcher snart.

Ska bli riktigt kul att spela igen!

Idag blev det en fin dag i Hudik (skulle dock vart ännu skönare om vi vunnit förra helgen) och en gatukonsert i vårsolen med Engmans Kapell som jag verkligen gillar. Efter det buspalatset och ikväll melodifestivalen.

Skadade mig på buspalatset..skulle visa Hilma hur man studsar på stjärten och sedan upp på benen igen på en studsmatta. Mattan var dock tyvärr beräknad att bli hoppad på av någon med en mindre matchvikt än 80 +...svanskotan i golvet och ont så in i skogen. Känns som tur är lugnt nu, ingen rolig orsak till att ringa in skadad inför match.

United spöade Arsenal i FA cupen men Leksand åkte ur kvalet till kvalet till elitserien, Yin och Yang.....

Tänker aldrig mer klaga över väder och vind då stora delar av Japan idag blivit bortspolat och över 10 000 människor befaras omkommit efter jordbävningar och tsunamin. Världen kan vara riktigt grym.

Imorgon skriver jag förhoppningsvis om en bra prestation, en riktig lagseger och en knorrad frispark i krysset från gubbjäveln....

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0