Seger!

Hade skrivit en lång text när datorfan lade av....missnöjd. Här kommer en kortare text.

Första träningsmatchen som inte spelades mot division två motstånd och då kom också första segern. Vi besegrade ikväll Ludvika med 3-1 efter en hyfsad första halvlek som ändå var relativt jämn spel och chansmässigt.
Ludvika tar ledningen efter en felträff i ett uppspel av Pontus, som annars gjorde en mycket bra match, och en Ludvika spelare kommer fri och sätter bollen i mål.
Vi känner att vi har en växel till att lägga i och gör så också i andra halvlek där vi verkligen tar över matchbilen och vänder resultatet. Passningskvaliteen höjs, värderingar när vi ska spela långt och kort förbättras och vi inser  hur mycket vi måste springa för att göra ett bra försvarsarbete. När vi tappar boll orkar vi ta oss till försvarssida snabbt och då blir det en skön trygghet i spelet. Press spelet fungerar mycket bra i andra halvlek och vi är jobbiga att möta.
Vi kvitterar genom Lundström efter en hörna från mig, Holm sätter tvåan på ett skott från strax utanför straffområdet och trean sätter samme Holm snyggt med en knorr i krysset. Holm hade också vår bästa möjlighet till kvitteringen då han efter en omställning från en hörna kommer fri med målvakten men skjuter tyvärr rätt på denne. Vi sätter stor press på Ludvika som inte har en chans i andra halvlek och vinner mycket rättvist efter en fin andra del av matchen.

Bara en träningsmatch men det kändes som om vi behövde denna seger som ett kvitto på att vi är på rätt spår även om jag personligen inte vart speciellt orolig trots tre förluster.

Skönt för mig som har ett visst ansvar för fysupplägget i år att vi, trots att benen just nu ska vara rätt tunga, tar över i andra halvlek och är starkare än motståndaren.

Laget:

Blom

Tommy  Helmer   Pontus   Benny

Robin (75)   Stefcho (45)     Victor

P (75)        Holm      Lundström

Avbytare:  Felix(75) , Adam, Mackan (75), Ivan (45), Simon (Skada), Strid (Skada)


Alla i laget gör bra insatser, roligt att Helmersson som gjorde sin debut idag från start var rikitgt stabil.

Min personliga prestation? Som defensiv mittfältare känner jag igen alla situationer och kan handla mer på känsla, som vänsterback sitter inte alla situationer i ryggraden och ibland hamnar jag lite snett. Är ändå nöjd med min insats förutom en bedrövlig frispark i bra läge (lite för nära mål bara) och några situationer där jag blir överspelad på kanten. Orkade fylla på offensivt hela matchen, hade några fina inlägg och som resten av laget gör jag en bättre andra än första halvlek. Roligt som tusan var det att spela och kanske är det det viktigaste!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0