Match istället för functional moves

Det blev match istället för den planerade träningen med functional moves ikväll. LAIK kunde inte spela sin match mot "Byn" och vi kunde ta deras plats. Får man chansen att spela match i fina förhållanden som planen i Edsbyn ska man såklart ta dem.
Nu blev det tyvärr förlust efter en bedrövlig start från oss där Edsbyn kunde gå ifrån till 2-0 efter två omställningar. Vi hade svårt med positionsspelet och det kändes som en deja vu upplevelse från träningsmatchen ifjol mot Edsbyn där vi också var trögstartade och hamnade i tidigt underläge. Då liksom nu gör vi en mycket bättre andra halvlek även om jag spel och chansmässigt tycker att matchen är jämn i två halvlekar. Ska jag peka på två skillnader så är det att det märks i kvaliteen i det långa spelet att lagen vi mött hittills i år, förutom Ludvika, har tränat på större planer än oss. Långbollar med kvalitee plus att Edsbyn har ett riktigt giftigt anfallsvapen i Widahl som sätter 3 av 4 av sina lägen i matchen.

Vi reducerar genom Lundström efter en hörna och 2-1 är resultatet i halvlek.
I andra halvlek tycker jag att vi rycker upp oss några procent men ändå är det Edsbyn som gör 3-1 innan vi gör 3-2 genom Mackan och 3-3 genom ett självmål. Stefcho har sedan två fina lägen att sätta fyran och vi skapar en del tryck mot hemmalaget men ändå är det Edsbyn som gör det sista målet. Positivt att vi kan göra en bättre andra halvlek där vi visar mer glöd och vilja att vara med i matchen. Att göra tre mål på bortaplan är inte heller så tokigt.
Men det uppstod såklart en del situationer där vi måste förbättra oss till serien i anfallsspelet men framförallt i försvarsspelet. Inte kul att släppa in fyra mål mot en seriekollega som dessutom kommer från fyran.
Men som sagt, det är detta träningsmatcher är till för, hitta saker som inte fungerar som det ska, träna på dem och göra dem bättre nästa gång.

Nu tränar vi Torsdag och sedan åker vi på cup i dalarna till helgen, riktigt kul!

Laget:
Blom

Tommy  Simon   Emil     P
Benny  Robin

Mackan  Victor  Stefcho

Lundström

Bänk: Ivan, Felix, Adam, Alex N, Martin J


Personligen fick jag spela där jag känner mig som mest hemma och tackade för förtroendet genom att ligga fel i positionerna första 20 minuterna och vara allmänt dålig i första halvlek.
I andra halvlek blev jag förbannad på mig själv, hittade rätt lite oftare och spelade upp mig till en nästan godkänd nivå. Men IG blir slutbetyget.


Imorgon måste jag gå och kolla upp min svanskota som inte vill bli bättre efter buspalats incidenten. Blev inte direkt sugen att göra det efter att Per påmint mig om HUR man lägger en svanskota på vift tillrätta igen. Handlar om ett finger upp någonstans där man absolut inte vill ha ett finger....hmm

Blåste orkanvindar i matchen och det var ibland riktigt svårt att bedöma bollbanan och nu låter det som om taket snart lyfter här hemma...

Över 1000 besökare på denna sida nu, gissar på pappa Kalle 997 besök och vet att Denka vart här då han skrivit i gästboken...men tack för visat intresse!


Tjingeling!





Kommentarer
Postat av: Per

Jag läser den alltid Benny...så nu är vi 3.

2011-03-23 @ 13:48:41
Postat av: Blom

4 :)

2011-03-23 @ 14:06:59
Postat av: skhiri

5... ;)

2011-03-23 @ 15:15:02
Postat av: storfan

6. En av dagens höjdpunkter.

2011-03-23 @ 15:27:53
Postat av: #4

7

2011-03-23 @ 17:18:18
Postat av: #9

Jag vill inte erkännat!

2011-03-24 @ 07:40:02
Postat av: lovisa

ha en bra daG:)

2011-03-24 @ 08:12:07
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0