Lilla Julafton, motiverande match och Petter Northug

Ikväll tränade vi ett ganska lugnt spelpass i DINA. Jag kunde träna och kände inget av min lätta förkylning. Däremot hade jag svårt att hitta min bollbehandling, om det berodde på nya skor eller ett missat fotbollspass låter jag vara osagt men jag hade några riktiga dåliga bollbehandlingar som jag inte ska behöva ha.

Umbro är vår sponsor i år och vi ska spela i umbroskor. När vi skulle testa skor förra veckan gnisslades det en del i laget…
-”Förra gången hade de två skor att välja på”, -”Umbro har inga sköna modeller..”  Jag var själv skeptisk och jag brukar alltid, alltid återkomma till Adidas Copa Mundial, fotbollskornas Volvo och en sko som aldrig kommer att besegras i skönhet och kvalitet. Med det i åtanke överraskade Team Sportia och hade ca 10 modeller som vi kunde välja mellan och alla provade och beställde. Idag kom skorna och det blev lite av julafton i omklädningsrummet. Jag var på Team Sportia och hämtade skorna så när grabbarna kom till träning såg det ut så här:

      Mina dojjor!

Imorgon har vi match mot HFF eller ABK i Hudiksvall. Andra lag får säga vad de vill men att det är ettan mot tvåan i Hälsingland som möts ser jag som självklart. ”Hälsingefinal” om man så vill…Träningsmatchers syfte är att testa spelare, idéer, taktik, uppställningar o.s.v. och resultat kommer alltid i andra hand. Men jag skulle ljuga kraftigt om jag sa att jag inte vill vinna mot ABK och då får andra säga vad de vill. Men att det blir mycket tufft förstår vi alla. HFF vann mot Sandvikens IF och gjorde fem mål mot dem och vi får en härlig utmaning imorgon! Glädjande från vår senaste match mot Strömsberg är att fler spelare finns att tillgå och kampen om platserna hårdnar.
Vi vet vad som gäller efter våra två matcher mot division två lag. Man måste vara beredd att jobba i två halvlekar, misstag straffas man av och ska man orka gäller det att värdera när man ska anfalla och när man ska vila med boll. Gör vi detta imorgon tror jag vi blir nöjda med både prestationen och resultatet.

Dessa spelare är av olika anledningar ej tillgängliga för spel imorgon:
Besse, Mackan J, Adam S, Felix L, Pontus O, Martin S, Danne A och Micke E.

Själv fick jag förtroendet som ytterback igen och förhoppningsvis får jag komma på många överlapp på kanten, vara inblandad i många uppspel och inte vara inblandad i något baklängesmål denna gång, då kommer jag att vara nöjd.... och om vi vinner också såklart.....

Vet att många inte kommer att hålla med mig nu men jag gillar verkligen Petter Northug. I dagens stafett då han leker katt och råtta med Hellner och på upploppet är så nöjd att inte vet vad han ska hitta på. Först tystar han publiken (hade ju vart roligare om vi vart i Sverige med många svenskar på läktaren, vad menade han?) och sedan åkte han baklänges över mållinjen. I studion talades det om förnedring och dålig stil men varför kan han inte få leva om lite i den "perfekta skidmänniskan grytan" med helylle svenskar, kaviarleenden som aldrig vågar säga eller göra något som inte är folkkärt och går hem i stugorna. Northug älskar att vinna och får fnatt och i stridens hetta åkte han baklänges över mållinjen. I förrgår grät han som en bebis då han vunnit och idag tog segerruset honom till något annat men jag älskade båda, även om jag är svensk. Den pressen som han haft från hemmapubliken och den dåliga uppladdningen han hade inför VM och ändå levererar han, såklart han får glädjespel! Petter må vara en varg bland lammen och detta gör bara mitt intresse för skidsporten större, säkert också en strategi från norrmannen.  

Hilma, vår äldsting, tillbringade natten med kusinerna i Trönö och for sedan till Sandvikens äventyrsbad med dem idag och sedan till bollhavet på IKEA. Nyss kastade syrran in en blek, trött och nöjd liten brud som bara kunde väsa ur sig -"Ta av mig kläderna och stoppa mig i säng!"
Tänk att det fanns en tid för länge, länge sedan som en sådan replik från en tjej betydde något helt annat...


Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Denka

jag vet en som hålle med....

http://denkologi.blogspot.com/2011/03/att-fira.html

2011-03-06 @ 14:22:12
URL: http://www.denkologi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0