Läsning

För några år sedan läste jag musiktidningen Sonic om och om igen och räknade dagarna tills ett nytt nummer skulle dimpa ner i brevlådan. Åren har gått och visst är mitt musikintresse fortfarande stort men nu läser jag heller tidningar om fotboll och helst då bibeln Offside. Idag har det dock blivit otroligt jobbigt då båda kvällstidningarna släppt sina allsvenska bilagor med massor av fotbollsgodis plus att jag köpte den helt dugliga tidningen four-four-two med stor United special, mumma!
Jag har lovat mina brudar att inte gå upp i fotbollen helt då jag är hemma men ibland är det svårt....

Ingen träning med laget ikväll. P.g.a. bilbrist fick jag ta en joggingtur till Dina hallen imorse 07.00. Efter 150 minuter match i helgen klagade kroppen varje steg, det knakade i ljumskar, knorrades i knän plus att nattsömnen blivit rubbad av Selma så att säga att jag inte kände mig pigg som en lärka är en underdrift. Blev dock bättre efter löpturen hem och en rejäl stretching, man är inte 18 längre....

Har kollat lite vad våra seriemotståndare presterat i helgen och kan konstatera att Hille vann mot Stugsund i en träningsmatch med 5-0, Rengsjö vann mot Kubikenborg med 4-0 och Trönö vann mot Ljusne med 5-1.
Rengsjö har ju även de skaffat några nyförvärv, bla. Alen och Scherdin från Bollnäs och Ungman som var i Trönö ifjol. Rengsjö kan nog bli lite vassare i år än ifjol...Trönö har ett nyförvärv från ABK2 men har tappat Cetin till Sjötull och Öhrn till Bergvik. Såg att Tomas Wallgren har kört igång i trönö och det är såkart bra för dem. Edsbyn vann mot Färila med 6-0 och Widahl gjorde fem mål där, tre mot oss. Hoppas att han bränner allt sitt torra krut på försäsongen...

Imorgon spelar Sverige mot Moldavien och på lördag kommer Hamren till CFL för en föreläsning, sist jag hörde hade fyra personer visat intresse att lyssna på honom...lite pinsamt va? Jag skulle gärna vart där med vi har ju bortamatch.

Georgien vann i kvalet mot mitt gamla favoritlandslag Kroatien, det är konstiga tider...

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0