Hur länge ska du hålla på då?

Efter en halvlek där jag var rätt så missnöjd med framförallt mig själv tittar domaren på mig och frågar
-"Hur länge ska du hålla på då?" innan han ska blåsa igång andra halvlek.
Jag log och sa -"Som det känns nu blir detta den sista matchen".
Vet inte om han hånade mig eller om han ville ha ett ärligt svar, men det är alltid skönt att få lite salt i såren.

När han sedan i ett läge då en edsbyspelare får ett gult kort säger något i stil med:
-"Jag är ledsen Ruda men du får ett gult kort" blir han ju en helt underbar domare.
Hello! Du behöver inte vara ledsen för att dela ut kort, det ska du göra, det hör till domarrollen.
Nu skrattade vi såklart bara åt detta men jag hoppas han inte hade sagt samma sak i en tävlingsmatch.
Domaren var annars bra igår, våra försvarare tyckte att något mål var offside men det var inget jag såg i alla fall.

Robin skadade sig igår, bara att hoppas att han kommer tillbaka fort. Skulle vara underbart med åtminstonde 22 av 24 fräscha spelare som konkurrerar om platserna på planen.

Fortfarande svårt att sova efter matcher som spelas sent. Snurrade i sängen till 01 igår och just när jag skulle somna vaknade Selma i ett argt tillstånd....Denna dag skulle kunna förkortas så här: zzzz...eller med ordet konflikter...ett ord jag hatar men som tyvärr är något som ofta uppstår i mitt yrke.

Jag tycker att jag är en dålig förlorare men nu såg jag just en liten tjej på nyheterna som suckade och grät Lilli skutt tårar då Bollnäs förlorade sm finalen i bandy, där låg man i lä...kolla själva!
http://www.youtube.com/watch?v=TgPxRKb9XwE

Och nej, den som blev glad, jag hoppas verkligen inte jag spelat min sista match...Imorgon träning och sedan cup, påt igen bara.

Tjingeling!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0