Beep...

...test ikväll på träningen. Cd spelaren strejkade och några i laget började kanske se en väg ut från testet men jag åkte och lånade en ny.
Springa mellan två linjer som ligger 20 meter ifrån varandra i ett stegrande tempo i steg 1-21. Rykten sa att Håkan Mild sprang ut bandet men sanningen var att han sprang till 19...vilket inte är så lite imponerande!
Vi låg på ett koppel mellan steg 9 till steg 13. Varför vi ville göra detta test är för att det är ett bra riktmärke att återgå till om vi vill kolla av nivån på spelarna, kommer att bli något till test i år...
Själv hamnade jag på nästintill 12, mitt i alla som testades. Anton, direkt från sjukdom, sprang längst, bra gjort!

Efter beeptestet 30 långa maxlöpningar och sedan fartlek genom evighetsstafett...Ett grispass och jag hade rollen som överste gris.

Gillar egentligen inte att bara springa bort tid i hallen utan boll men denna vecka är så många tunga i ben och huvuden att omställningsövningar, smålagsspel, Allsvenskan o.s.v., mer "fotbollsgivande" konditionsövningar,
 känns som en för stor skaderisk...
Detta pass låg i alla fall på min gräns till vad som är nyttigt, började dra i baksidorna, men ska det vara den tyngsta veckan så ska det.

Lär inte kännas mycket lätatre efter ett active pass imorgon och sedan fotbollsträning torsdag och match mot Edsbyn på fredag.

Till helgen börjar vi en rejäl återhämtning (OM man inte är aktuell för spel med SFFT i helgen mot Trönö)
Sedan börjar en formtoppning som ska peaka v.16, Rengsjö på solrosen, bra bilder att ta upp på tuffa pass....

Idag gjorde jag min debut som fotbollsdomare. "Mina" sexor i Stugsundsskolan hade nått kvartsfinal i en Fair Play turnering i futsal. Hade ärligt talat en del fjärilar i magen inför matchen men de försvann när det blåstes igång....tror jag blåste frispark 3ggr på 40 min. Mina elever vann, utan min hjälp ska sägas, och är vidare i turneringen. Kul!
Fair Play is my middle name!

Mackan i laget fyllde moppe ikväll...eller var det bil? Grattis i alla fall! =)

Dagens citat:
-"Jag vill inte bada med dig och dina äckliga sår och vårtiga fötter"
Hilma, som länge älskat att bada med sin far, har börjat se hans fysiska förfall och skador. Tur då att Selma fortfarande är lite för liten att se mina fotbollskavanker. Selma och jag i karet, Hilma i en balja utanför.


Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0