Anders Svensson

Jag är så dålig på årtal har jag märkt, eller blivit påmind om, här på min blogg så jag kan inte säga när det var vi i SFF mötte Elfsborg i svenska cupen på Hällåsen. Det jag vet säkert är att det var på den tiden då Anders Svensson, Tobias Linderoth och "Bella" eller vad han kallades hade pagefrisyrer som gud glömde. Vi förlorade med 0-5 och två mål gjordes av den bästa spelaren på planen, Anders Svensson. Jag kommer ihåg två situationer som jag själv var inblandad i den matchen, jag kapade Johan Sjöberg, vilken jag tror fortfarande spelar där så att han började tuppfäktas med mig och jag tunnlade Tobias Linderoth. Resten av matchen sprang jag och jagade Anders Svenssons skugga.

Varför jag kom att tänka på honom idag är att jag just sett landskampen mellan Sverige - Moldavien. Det har ju alltid vart ett ställningstagande om man är för Källström eller för Svensson.  Jag har alltid hållt på Svensson. Och i kvällens match satt jag och saknade honom. Inget ont om Wernblom och Källström men jag tycker båda var usla i denna match. Källström har ett hårt skott som han sköt ihjäl någon i publiken med, krossbollar som inte slogs och jag tycker att han alltid jobbar med för många tillslag. Nästan som att han när han väl får spela vill göra det så bra att han överarbetar eller vill vara så konstruktiv att han blir precis tvärtom. Han gjorde såklart några hyfsade saker på planen, han spelar ju t.o.m. fram till Lustigs mål (en målvaktstavla) men jag vill hellre se Anders Svensson på planen. Jag tycker att han är kvickare i tanken och kan jobba med färre tillslag än Källström och han är även smidigare i försvarsspelet. 

Zlatans framspelning till Sebastians mål är visst en delikatess, ett genialiskt konstverk får jag precis höra på sporten...hmm, lugn nu.

Men tre poäng till Sverige tackar vi för och första kvarten är riktigt bra!

Min träning ikväll, lång uppvärmning, fler som var stela än jag, en passningsövning som framtvingar kommunikation mellan spelare och samtidigt en avslutsövning för våra förmodade skyttekungar mot Adam och Alex. Vi nöter även långa passningar för att hitta känslan i det längre spelet.
Sista halvtimmen styrka. 16 st på träning, det börjar ljusna! Micke Engström gjorde årets första fotbollspass efter sin knäskada och Strid deltog också i träningen. Robert Olsson kry igen så nu går vi mot bättre tider rent nummerärt.
Ett ok pass tycker jag och nu är våra kroppar förhoppningsvis redo för ett mer spelbetonat pass imorgon med Nåjde.

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0