Vila...nästan i alla fall!

I helgen ska jag vila, denna vecka har vart fysiskt och mentalt påfrestande. Det mentala tänker jag inte gå längre in på än att konstatera att det är något rejält fel med samhällets olika system då man ska jobba mindre än heltid och ingen verkar veta vad som gäller...tråkigt att försöka lösa och tråkigt att skriva om så nog om det.

Fysiskt beror det ju på att vi tränat på rejält och det är en påfrestning som ger ro, känns behaglig och det är som det ska vara den här delen av säsongen.
Veckans sista fotbollsträning innehöll mestadels spel, fyra mot fyra. Matchstegen 4-3-2-1-1-2-3-4 där lagen spelar först till fyra mål, först till tre mål o.s.v.

Trodde jag knappt skulle kunna ta ett löpsteg innan träningen (styrketräning på morgonen och sedan lektion i en kall DINA innan vår träning) men det kändes oförskämt fint de första fyra matcherna...Mitt lag innehöll Alex B, Terje, Felix, Lundström, P och jag och efter första fyra matcherna ledde vi med 4-0 i matcher. Då tog vi ut segern i förväg, slappnade av några procent och sedan bara small det och stod 4-4. Skhiri, Simon, Tommy, Mackan och Ivan hade vaknat till liv då det blev fria tillslag....Dock med mer eller mindre smutsiga tilltag då Mackan kapade bort Lundström ur matchen och Ivan hämnades en tunnel från mig med att nästan sparka mig ut ur Dina hallen...det ska finnas känslor när man spelar och hellre att det smäller en gång för mycket än ingenting...så länge ingen blir skadad och att man satsat på bollen..hmm

Straffar fick avgöra och där visade vi kyla och vann...

Vila i helgen är en sanning med modifikation, har jag skickat alla spelare att göra ett pass på active på helgerna så ska ju jag såklart också göra det...

SFF har gått plus/minus en spelare denna vecka. Den som kommit är Emil Helmersson, ännu en spelare vi värvat från Stugsund, Emil är dock en SFFare som återkommer...snabb, ambitiös och framförallt försvarsspelare, en bristvara i SFF anno 2010....VÄLKOMMEN EMIL!

Eftersom truppen nu presenterats på officiella hemsidan trycker jag upp den här också...

1.   ADAM SKHIRI, MV                                          
16. ALEXANDER BLOM, MV                                   
2.   EMIL HELMERSSON
3.   JOHAN PERSSON                                                      
4.   TOMMY NORD                                            
5.   PONTUS OLSSON                                      
6.   VICTOR OLSSON                                       
7.   SIMON ÅBERG                                           
8.   BEHZAD PALANI                                        
9.   ROBERT LUNDSTRÖM                                             
10. NIKLAS HOLM                                           
11. IVAN LEVOSKHO                                     
12. ROBIN OLOFSSON                                  
13. OSCAR SPÅNG                                        
14. BENNY DAHLIN                                        
15. FELIX LINGMAN                                       
17. DANIEL ANDERSSON                             
18. STEFAN LYUBENOV                               
19. ANTON FORSBERG                                
20. ANDREAS OLSSON                                 
21. MARTIN STRID                                        
22. MARCUS JONSSON                              
23. MICKE ENGSTRÖM                                 

TRÄNARE           HENRIK ÅHNSTRAND
TRÄNARE           LARS OLSSON                 
TRÄNARE           BENNY DAHLIN                     
MATERIAL          BÖRJE ANDERSSON       
MV TRÄNARE      OLA JÖNSSON                 
SJUKVÅRD         PER SVENSSON

En trupp man inte kan vara annat än mycket nöjd med!
Jag kommer i ett senare inlägg presentera spelarna lite närmare...

Nu ska det bli intressant att se om jag hinner lägga ned huvudet på kudden innan jag somnat...

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Denka

Glömmer aldrig när du och Lakka drabbade samman i tuppfäktningar under spelet ha ha ha ha ha då small det en gång för mycket....ALDRIG för lite :)



Helmer är en oförskämt bra värvning. Jag tycker värvningarna fördelas ojämnt i landskapets div.3-lag !!!

2011-01-24 @ 08:39:25
URL: http://denkologi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0