Shelter from the storm

Jag brukar alltid somna efter sporten men ibland händer det att något bra program håller mig vaken lite längre och ikväll blev det alldeles försent...Först ett program om handbollslandslagets uppladdning inför och under vm turneringen. Alltid roligt att se hur proffs laddar och höra hur de tänker inför stora utmaningar.
Jag har skrivit en del om viljan att vinna och tyckte det var roligt i reportaget då de berättade om att laget alltid tävlade och ingenting fick sluta oavgjort...det spelades pingis, fotboll, gicks på händer m.m.och någon skulle hela tiden vinna, underbart!

Efter det programmet började ett program om universum, planeterna och framtagningen av teleskopet på kunskapskanalen. Är lika faschinerad av rymden som ett barn, hade jag vart smartare hade jag gärna arbetat inom området.

Vilodag från fotbollen, i alla fall fysiskt, men en långpromenad med musik i lurarna (Bob Dylans "Shelter from the storm" kvällens gåshudslåt) blev det för att mjuka upp stela ben. Inte på värsta vis men jag har en del träningsvärk och det var inte igår...känns faktiskt skönt!

Imorgon drar vi igång veckan med ett relativt jobbigt pass, trappsteg fem och 56 minuters intervallträning ska klaras av.

Hilma har haft magsjuka idag och jag har vart hemma från mina tre arbetstimmar på måndagar.
Man lider alltid hårt med sina sjuka barn och jag skulle ta deras plats alla dagar i veckan vid sjukdom.
Vi får se om resten av familjen klarar sig...

Vet inte om någon annan än pappa Kalle läser det jag skriver här men om det är någon annan ber jag om ursäkt för min allt för ofta slarviga stavning, missade bokstäver, konstiga meningar m.m. Ni får ha överseende, skriver oftast mycket fort och när frugan somnat och jag själv har somnat med ena ögat....

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0