Från dur till moll...

Kvartsfinal + Semifinal = Final?

Nej, tyvärr fungerar inte fotboll så för då hade vi suttit riktigt nöjda nu.
Det blev tyvärr uttåg ur Intersport Cup i Hudik för båda våra lag.

Vi SFF 2 åkte stärkta av gårdagens, kanske lite överraskande, fina spel och stora segrar till kvartsfinal möte med divsion tre kollegan Sjötull från Gävle.
Kroppen var stel men inte i närheten av så stel som jag trodde den skulle vara.
Vi startar matchen bra och styr spelet och tar ledningen genom mål av Anton. Vet inte om det beror på den fina starten men lite övermodiga blir vi och anfaller ibland med hela laget och lämnar stora ytor för Sjötull att kontra på och det gör de bra. De kvitterar, tar ledningen med 2-1, 3-1 och 4-1. Vi skapar matchen igenom chanser men motståndarnas målvakt gör en bra match samt att vi inte har den rätta skärpan i sista sparken och sista passningen.
Vi gör 4-2 men Sjötull svarar med att snabbt göra 5-2 efter en av många kontringar efter slarviga bolltapp av oss.

När jag bryter ett uppspel och vi har ett fint läge att göra trean och skapa lite spänning i ett tre mot två läge slår jag passningen till en motståndarback och halkar på mittplan och Sjötull stänger matchen i anfallet efter och matchen slutar 6-3. Svårt att prata bort en 6-3 förlust men jag kan lugnt säga att om vi gjort de prestationer vi gör mot Ljusdal och Stugsund så hade vi kunnat skrällslå Sjötull.

Det är roligt hur man fungerar. Jag gjorde säkert en del bra saker i helgen men de situationer som snurrar i huvudet är alltid de mindre positiva....Jag hade ett jätteläge att sätta tvåan mot Sjötull men sköt inte utan sulade och läget försvann, jag tappade bollen i nämnda situation och jag slog bort en avgörande passning i slutsekunderna mot Vismarå i gruppspelet. Dessa tre situationer får jag brottas med innan jag kan lägga dem till handlingarna.

SFF 1 vann mot Forsa i kvarten med 6-3, glänste i fem minuter och gjorde 5-0 och sedan slarvades det en del resten av matchen men det räckte klart ändå.
I semin mötte vi Delsbo som ofta går långt i den här turneringen. Planenligt tar vi ledningen med 2-0, Holm och Victor efter fina mackor av Simon, men sedan bränner vi tyvärr tre riktigt fina lägen och som så ofta då man inte lyckas göra mål gör motståndarna det. 1-2 och sedan gör Delsbo mål på sin handicapstraff.
Straffläggning får avgöra och där räddar Adam två straffar men tyvärr bränner vi tre straffar och Delsbo vinner.
Spelmässigt är vi vassare men Delsbo spelar bra försvarsspel och vi bränner för mycket lägen i matchen och då kan det gå såhär.
ABK 1 vann sedan finalen och av de lag jag såg på söndagen så var ABK 1 också det bästa laget och krossade bl.a. ett slutkört Sjötull i semin. Gör lite ont i hjärtat men grattis ABK...

Fick just ett samtal från coach Henrik som berättade att vår målvakt Adam i Lag 1 blivit vald till turneringens målvakt, kul och rättvist!

Summa sumarum, vi ska aldrig vara nöjda då vi inte vinner inomhusturneringar men en semifinalplats och en kvartsfinal plats visar att vi har en trupp som båda är bred och innehåller mycket kvalitee.
Ingen i laget skadade sig, mycket positivt!

I veckan tränar vi tisdag, kör ett teori pass onsdag, tränar torsdag och sedan har vi både Ljusnan Cup och första träningsmatchen ute mot Sandviken IF.
Ingen tid att deppa, påt igen bara!


En helg utan mina donnor känns aldrig bra och när jag kom hem är de på dansträning...har abstinens!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0