En spännande helg

Pappa Kalle skjutsade hem mig när jag slutade jobbet idag och han hade räknat ut att omn SFF1 och SFF2 hamnar tvåa i sina grupper i helgens turnering möts lagen på söndagen...-"vilket tok!
Kommer den matchen att ske blir den riktigt intressant...och säkert inte så vänskaplig som man skulle kunna tro på förhand...Men först är det tufft gruppsspel som gäller för båda lagen.

Mycket speltid blir det i helgen, även för mig. Minst fyra matcher och det på kort tid. Efter 23.30 matchen imorgonkväll kommer jag att var mör men förhoppningsvis glad efter avancemang.
Hur kroppen kommer att reagera vet jag inte då det var ett tag jag utsatte min kropp för en hel turnering och den belastning dessa innebär. I km gjorde jag bara några byten men hann ändå få gigantiska skavsår bl.a. 
Men just nu känns senor, muskler och resten av kroppen också realtivt fräsch!

En sak som är skön med ålder/rutin är att man kan vara avslappnad inför turneringar/matcher. Förr i tiden var jag som ett barn kvällen innan julafton när det vankades turneringar och detta ledde ibland till mentalt energiläckage. Man längtar, målar upp bilder, går igenom situationer och scenarion i matcherna och sover halvtaskigt. Ofta känner man sig då helt tömd på energi redan på samlingen.
Nu har jag inte tid att tänka på cupen för det ska borstas tänder, läsas sagor, hämtas godis och andra sköna saker som bidrar till att man kan vara helt fräsch i huvudet tills det är samling.

Testade wii tennis hemma hos syster Annelie och Emma i förrgår och imorgon tror jag att Hilma och Selma gärna vill leka en sväng hemma hos Emma...har inget att göra med att jag vill spela tennis...

Hittade min Jackson Brown samling och tog med den i bilen till jobbet, hade nästan glömt bort hur bra han var en gång i tiden..Lyssna på  "Late for the sky" och njut!

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0