Stolt och stukad

Börjar med att förklara stolt:
1000 minusgrader och intervallträning i 74 minuter i DINA på schemat...
12 st 70/20 Löpningar
och sedan 36 70/20 upprepningar på fyra stationer
Sms hela dagen med frågor om det skulle bli träning eller inte och i en svag sekund började t.o.m. jag fundera på om att ställa in träningen kunde vara ett alternativ eller åtminstonde träna på active istället. Men efter överläggning med Henrik och Nåjde kom vi fram till att köra fotboll och gå in i bastun om kroppsdelar började falla av p.g.a. kylan...

Hade jag tillhört något annat lag i kommunen hade garanterat numerären i en sådan här träning vart mycket låg men det är detta som gör mig så stolt, i en av de tuffaste träningarna för säsongen, sett till mängd och klimat, var vi 19 st spelare som tränade. Ingen vek ned sig och de som inte var där hade alla "godkända"orsaker. Stolt var ordet!

Stukad känner jag mig av en kropp som just nu spelar mig lite spratt, helt säker på att jag skulle åka på magsjuka igår, några täta besök på toa men det blev inget. Känner mig även lite matt och "konstig" i kroppen. Hade ingen styrka i varken flås, ben eller kvalitee i kvällens träning och fick massor av pisk i smålagsspelet.
Lag blått dominerade stort med tolv segrar, ett lag som lottats starkt med lungor, styrka, målskytte och teknik i form av Pontus, Robert X2 och Anton.
Mitt lag med Simon, Holm och Thomas Persson skrapade ihop smått pinsamma fyra segrar och får göra hemläxan till nästa gång...jag kände mig så matt att jag inte ens orkade bli taggad av att slippa all torsk, illa.

Så Foppa lade ner efter två matcher, ändrar mig inte i min inställning att han har en underbar vilja, mod och stolthet.
Ronaldo den äldre lade av på samma dag och plötsligt hade två lirare som man alltid kommer att ta upp i historieböckerna som två av de största i sina sporter slutat. Så kan en alla hjärtans dag också sluta...

Imorgon en lättare och förhoppningsvis varmare träning...


Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0