Olika synvinklar på en match

Ligger och skriver i sängen till "House" och halvsover 21.15...gubbvarning

Tänker på matchen i Lördags och det är roligt hur man kan se olika på en match.

Naturligtvis är jag färgad i SFFs färger och ser till det mer positiva vi gör i matchen mot Sandviken och kommer ihåg våra målchanser. Men när det skrivs på SIFs hemsida om matchen har vi inte haft en möjlighet och deras seger är glasklar...Tur då att deras tränare Tony har en blogg och ger en mer "sann" bild av händelserna på planen:

1-0 i halvtid hade kunnat vart något helt annat ... bägge lagen hade ett par fina målchanser ...Vi har ett övertag i bollinehav och känslan att vi är bättre finns där ... men vi spelar absolut inte ut Söderhamn på något vis ... en jämn match där det ändå i dom avgörande lägerna märks att det sklijer en division ... precis som det SKA vara !

Jag kunde inte sagt det bättre själv, Sandviken är en bit före oss, har mer bollinnehav men vi är i närheten och hade inte deras målvakt gjort två kvalificerade räddningar hade vi även vart närmare i målprotokollet. Men att en hemsida skriver i sitt lags "favör" är inget konstigt, det har säkert även jag gjort någon gång då jag skrivit om våra matcher till hemsidan. Missförstå mig rätt, Sandviken var bättre men vi var inte långt borta och det tar vi med oss!

Gårdagens träning mycket lugn efter en tuff helg. Jogging, fotbollstennis och eftersnack efter helgens matcher.
Jag fick vara med mina godingar istället för att träna men hann upp en sväng, blir ju konstigt att inte vara i Dina hallen en kväll....Kvällens träning lite tuffare...Teknikuppvärmning, frekvensstege och konditionsspel, 2 vs 2, 15 matcher a´2minuter/match  Vinnaren avancerar en plan och förloraren går ned ett steg. Plan 1, "Allsvenskan" där målvakterna finns, dit vill man komma och stanna kvar. Bra på många sätt att spela 2 vs 2...mycket kan tränas men det jag vill åt med detta pass är framförallt mycket spring i benen och konditionsträning. Detaljer som tränas kan vara press, styrning, täckning, kommunikation m.m. i försvar och i anfallsspelet olika offensiva anfallsvapen som överlappning, omställningar m.m. men även kreativitet och teknik i dribblingar, avslut, drivningar, mottagningar och passningar...Men som sagt, det jag ville åt var mest att kötta, vilja vinna, förbättrad kondition och sparka bolluslingen i mål!

Jag och Lundström föll på målsnöret efter finalförlust mot Terje, Victor och Tommy. De gjorde sitt andra besök i "Allsvenskan", jag och Robert campade i stort sett där....men rätt ska vara rätt, ingen 3 poängare till oss, fan.

Imorgon Active och sedan fotboll torsdag och fredag med Henrik, bra vecka!

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0