Konsten att blöda

Jepp, den är jag själv mästare på. Har ett sår på höger knä som är öppet alla årets dagar förutom 3-4 veckor då vi har uppehåll. Inget märkvärdigt förutom att det ibland gör så sjukt jäkla ont på nätterna så att jag måste ta tabletter för att kunna sova. Lakanen är sällan vita heller och jag är van att ligga och rulla mig på skorpor på nätterna...fräscht. Slår först upp såret vid årets första glidtackling och sedan slår jag ständigt upp det, glidtackling eller ej.

Kvällens träning, 60 minuter fotbollsintervall. Spel, löpning och förflytta boll i olika tempo...Vissa såg sjukt trötta ut, kanske hängde cupens matcher kvar i fler bens än mina.
Poängspel och fastän grönt lag gärna ville ha det till att jag fuskat så vann mitt lottade lag med Pontus och Robert O.

Bråttom som tusan efter träningen då frugan också måste få hinna träna. Synd, alltid skönt med en bastu efter träningen och det känns alltid som pricken över i:t.

Imorgon ska det avslöjas hur vi taktiskt ska jobba i årets matcher och hur vi ska formera oss på planen. Ett teoripass kommer lämpligt efter kvällens pass och det blir säkert mycket intressant.

I SFF har jag spelat i några olika förmationer. Från Hasse Olssons, Henrik Isakssons, Christer Anderssons och Conny Asklöfs 4-4-2, ofta med en stark target och en djupledslöpande forward samt ett diamantformat mittfält.
"Chappas" Ajax inspirerade 4-3-3 uppställning och tänk som var den formation som gjorde SFF till ett mer bollhållande lag och även firade triumfer med division tre seger och klubbens toppplacering i division två, sexa.
Ifjol spelade vi ofta ett sorts 4-1-4-1 med blandade resultat. Nu vet jag att vad det man spelar heter egentligen inte är det viktigaste, utan hur man kan få varje spelare i laget att förså sin uppgift på planen och välja ett sätt att spela som passar det materiell man har att jobba med. Sedan kallas ju formationen på laget helt olika saker då laget har bollen och när laget försvarar. Ifjol jobbade vi i 4-1-4-1 i försvar men i anfall var det oftast 3-1-4-2, något som säkerligen bidrog till att vi mot kontring/omställningsskickliga lag ofta blev straffade och detta bidrog till att vi släppte in alldeles för mycket mål.

Hur vi ska spela i år kommer Henrik att gå igenom imorgon och jag som har en del inside information vet att det kommer bli riktigt bra....

Sätter in en fräsch bild som avslutning...

Tjingeling!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0