Svart eller vitt

Återhämtningsveckan nästan slut för SFFs A-lag. Vissa har tyckt att v.8 vart en ganska tuff återhämtningsvecka, jag kan till viss del instämma. Styrkemässigt blev den ganska tuff med en del styrka på mitt Onsdagspass samt Active på Torsdagen. Men aerobt, löpmässigt, spelmässigt och tempomässig har den vart en återhämtningsvecka.
Kvällens träning anfallsspel och Henrik hade ett bra pass med övningar kopplade till våra tänkta anfallsideer.
Bra övningar men vi känner alla att DINA hallen begränsar denna sorts träning då spelavstånden m.m. helt enkelt gör det för trångt. Men tanken och vad Henrik är ute efter blir klart och den dagen vi går ut sitter dessa övningar i ryggraden och det är bara att blåsa på.

Många spelare som av olika anledningar inte kan träna denna vecka och detta gäller visst även SFFT som hade fyra!?! spelare på sin träning. Vi hade i alla fall 14 vilket innebär att 10 ej tränade. Tre skadade, fyra sjuka och tre bortresta. På söndag spelar vi vår kanske tuffaste träningsmatch mot Strömsberg som var ett topplag i division två ifjol. Känns som om Henrik inte behöver tänka på att låta någon spelare vara utanför bänken i alla fall...


Nåjde kom hem med en fin solbränna och för en sekund såg jag mig själv med en paraplydrink, 30 grader varmt, en sandstrand vit som mjöl och badande brudar ahhh!...sedan vaknade jag och stod återigen och blodade ned DINA hallen i kalla minusgrader.

Hoppade sönder golvet när Hellner och Jönsson tog hem guld och brons i sprinten idag, underbart!

Avslutar med ett roligt inlägg på SFFs hemsidas gästbok. Förutom startelvor m.m pågår också kampanjer för spelare som ska spela både här och där...en liten debatt om huruvida Victor Olsson är loj på matcher eller inte och då dyker mitt och Robins namn upp, denna är rätt skön:
-"Vilken match var han loj på då? kan ju knappast räkna träningar eller dylikt. . .
att benny och robin skulle vara mer benägna att "slita" på match finns det ju inga som helst belägg för då victor springer mer än de två tillsammans . . ."
Vad är det han säger den sköne kassören som numera jobbar på Lidl: Tackar tackar!
Det roliga med dessa debatter är att det allt som oftast bara finns svart och vitt, inget däremellan. Är Victor Loj? Nej. Springer han mer än mig och Robin tillsammans? Kanske....säg att jag och Robin börjar på bänken och Victor spelar 93 minuter, jag och Robin släpps in när det återstår 10 minuter av en match, DÅ kan detta stämma. Men spelar alla från start låter det väl inte direkt sannolikt, inte ens nära. Men roligt att Victor har en stor beundrare därute, det är han värd, Victor är en mycket bra spelare och jobbar hårt för laget, precis som mig och Robin...


Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0