Lycka och skämskudde

Här har jag gråtit ut, både i blogg och på andra ställen. Mitt knä har vart trasigt, korsband eller/och annat hade rykt. De tester som diverse sjukgymnaster gjorde tydde ju också på något sådant. Men nu fick jag svar från Ingmar Lundgren:

"Hej!

Jag har fått svar på magnetröntgen. Det mesta ser faktiskt bra ut, de ser ingen skada på ditt främre korsband och heller inget säkert någon annanstans, möjligen finns det mindre broskskada på en ledyta men den är i så fall minimal. Det verkar alltså inte behövas någon operation utan du kan nu komma igång med träning, styrka, balans o.s.v......
"

Först blev jag så glad så att jag grät. Jag har, fastän jag har försökt att inte visa det, kännt mig delvis tom sedan jag trodde jag blivit idrottsinvalid. Otränad, ingen tävlan, kan inte spela badminton, aldrig mer fotboll/futsal, löpa, kanske inte kan visa övningar varken i jobbet som idrottslärare eller i fotboll o.s.v...
Sedan började jag skämmas lite då jag vart så drastisk över att mitt knä vart sönder och nu visar det sig inte vara så farligt. Vilken jäkla dramaqueen liksom....sorry.
Nu ska jag inte skrämma någon med en comeback i SFF och en vilja att ta tillbaka nr 14 som Lilla väckt till liv, den sitter fint på honom. MEN jag är inte idrottsinvalid!!! Jag kan spela badminton! Innebandy med polarna! Löpa! Fotboll med barnen! Kanske vara med på Åsas fys ibland, Niffen, vår samarbetspartner,  kanske får ont om folk i någon match? hahahah (det sista var halvt på skämt =)) Detta var den bästa julklapp jag kunde få, tackar tackar!!!

Nu ska jag ta mig ur min begynnande "fat suit"....


Imorgon futsal i a-hallen kl 17.00, jag ska dit tidigt och skjuta lite tror jag....=)



Tjingeling!!





Kommentarer
Postat av: Grannen

Du kan inte gått in så lugnt i denna närkamp ändå! Skönt att höra att du var OK! Den största skadan var mellan öronen!

2011-12-21 @ 12:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0