Lugnt i December...

...har jag för mig att det var som spelare...Som en av ledarna runt A-laget kan jag säga att det är allt annat än lugnt!
Telefonräkningen kommer nog att totalt ruinera mig denna månad med alla sms och samtal...eller så kommer frugan köra ner den i halsen på mig så att jag kvävs...

Saker sker varje dag, sådant som är positivt och sådant som är mindre positivt...

Positivt idag:
  • Pappa Enarsson fixar med vår lördag som kommer att bli en helgjuten dag...
  • Eismar, Marma, vill spela futsal match mot oss nästa söndag i Bergvik, jag sa ja direkt, som sagt tävla, sällan fel.
  • Jimmy Rosen, tränare i ett av våra ungdomslag brinner för att utveckla sitt lag och vill ha hjälp från oss i A-laget, bolla ideer och veta hur vi jobbar, sådant tycker jag är skitbra men tyvärr har man inte alltid tiden att ställa upp. Men han, liksom vi, vill ha en röd tråd i klubben hur alla lag tänker fotboll, övningar m.m. En klockren tanke som säkert finns/funnits förr men kanske aldrig riktigt efterlevts?

Mindre positivt

  • En del bitar som man vill ha i pusslet faller ju inte på plats direkt...och då får man helt enkelt tälja nya bitar som ska platsa i mönstret!

 

 

Annat:

Förra veckan fick jag ett samtal från Tony Andersson i Sandvikens IF, nybliven division ett tränare. Han ville kolla att allt var lugnt att Ivan, på inrådan från agent, kom och provtränade. Efter en koll med klubben var det bara att önska lycka till och han har nu skrivit på sin blogg:

"I söndags var det ännu en ny spelare på plats ... Ivan Levoshko (Söderhamn) visade upp sig ... Ivan kommer även till Andersbergs hallen kommande söndag för ännu en träning ..

Ung och klart intressant spelare ..."

Då håller jag såklart tummarna att det går fortsatt bra för Ivan på provträning.

 

Imorgon första fysträningen, kl 17 i spegelsalen.

 

Tjingeling!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0