Futsal och intervju #5

Igår hade vi futsalträning igen, denna gång på flygstaden då det blev en matchbokning i A-hallen. Enligt mig den träning som hittills vart bäst rent kvalitetsmässigt i spelet. Nu börjar våra spelare hitta futsalkänslan och tekniken med den något annorlunda bollen, få bättre ork samt även blivit mer "hemma" i taktiken...

Uppvärmning/mjukning, 3 vs resten samt spel blandade lag och avslutande spel med ett lag med de spelare som förmodligen kommer att ha mest speltid i helgens match mot LAIK samt ett "utmanarlag".
Utmanarna denna gång med Lukas D (som visar att han utvecklas i Sundsvall i de träningar han är med), Filip E, Adam S, Tomas R, Molin, Målis Jonas. Även P skulle ingått i detta lag men tyvärr skadade han sig på träningen och är idag på sjukhus och kollar upp sin fot. Hoppas det inte visar på någon fraktur.

Vs

Alex, Simon, Pontus, Spång, Robin, Stef, Lilla (Mange) och Stora (Christer).

Het match där utmanarna tillslut fick se sig besegrad emed uddamålet 2-1.

Jäkligt skön start på helgen som vanligt. Pappa Enarsson på plats med sin frågesport, denna gång med frågor mer i min smak...tre av sex tror jag det blev.

Nästa helg då match, kl 14.30 i A-hallen. Jag förväntar mig inte så mycket från vår sida förutom, utan inbördes ordning,  underbart anfallsspel, aggresivt försvarsspel, snygga anfall, läckra individuella prestationer och naturligtvis VINST! =)


Denna vecka:

Tisdag fysträning i spegelsalen 17-18
Onsdag Dina 18 - 19.30
Torsdag Dina 16.30 - 18
Lördag Samling 13.30, Match 14.30
Femkamp, Middag kl 20.00 på Olearys, El Classico 22.00


En underbar helg ska nu avrundas med en joggingtur...


Intervju #5

Alex "Blomman" Blom

En på alla sätt mycket, mycket seriös intervju med spelare ur SFFs A-trupp 2012.

Vem är du och hur hamnade du i en sådan storklubb som SFF?

Hmm, vart ska jag börja. Det fanns väl inte så många målvakter att välja och tillslut så fanns de väl bara jag kvar.

Om du skulle beskriva dina styrkor och svagheter som människa med exakt nio ord, hur skulle det låta?

Social, skön, lagomt rundlagd, ordningssam, allmänbildad, omtänksam, dålig-förlorare.

Under säsong dricker vi inte alkohol, spelar inte kort om pengar, är inte intima med kvinnor, röker inte, solar inte, äter inte godis och skräpmat, men ”off” season, hur rangordnar du dessa aktiviteter?

Hmm nån liten jamare kan de bli lite då och då, skräpmat, förlorar alltid på kort så ingen idè, solar gör jag aldrig skuggan är min vän, röker förekommer aldrig likaså den intima delen med kvinnor. 

Vi vet alla att Henrik är lik Anders Bagge, Tommy Nordh är lik Gammelsmurf, jag (Benny) är lik Beckham och Börje är lik ”Jabba the Hut”. Har du några andra sköna lika som bär i laget?

Oj vilken fråga, Adde och Hasselhoff med tanke på dom förmodliga attributerna.

Lek med tanken att du var en professor som skulle göra ett nytt ”Frankensteins Monster” och detta monster skulle bli sveriges bästa fotbollsspelare. Vilkas förmågor och kroppsdelar tar du från dina lagkamrater?

Bennys vänster, Simons curl, Robins lår, Holms bringa, Lundströms skägg, Magnus inställning till livet och slutligen Anderssons frilla.

Berätta varför just du bör/ska/kommer vinna silverbollen lätt nästa säsong?

Ojdå denna fråga till mig, verkligen?

Om du inte var fotbollsproffs i Hälsinglands Real Madrid, vad hade du gjort då?

Lirat Linebacker i New England Patriots.

Denna film på Youtube är det närmaste ett filmklipp kommer för att förklara hur mitt liv ser ut

http://www.youtube.com/watch?v=MSCHuxGv7nU&list=FLtlqwWQz4NhH8zhxCImEDpg&index=16&feature=plpp_video

Detta visste ingen om mig (förrän nu)

Inom fem år är jag ekonomiskt oberoende.

Och slutligen skulle jag bara vilja sjunga:

Oh, sometimes I get a good feeling, yeah

 

 

Tackar Blomman!

 

Tjingeling!

 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0