A-hallen, futsal och jullov.

Nästa tävling närmar sig, futsalturneringen Kommunmästerskapet. 7-8e Januari spelas turneringen och följande spelare var idag närvarande på futsalträning i A-hallen.
Pontus O
Robin  O
Holm
Tomas R
Westberg
Lundström
Felix
Victor
Filip E
Lilla
Stora
Terje
Spång
Ivan
Johan E
Adde
Strid

Julle

Simon Å problem med nacken efter gårdagens fys och vilade. Stenberg vilade sina ljumskar. Danne jobbade.

I de bästa sekvenserna i matcherna på träning står jag på sidan och är jäkligt nöjd och ställer mig frågan hur något lag ska kunna stoppa våra anfall eller göra mål på oss...Men sedan kommer fortfarande någon mindre bra prestation, enkelt misstag eller felbeslut och påminner mig om att man aldrig får vara nöjd, aldrig ställa sig på hälarna, alltid vara på tårna.

  • Tyvärr stod jag och tittade ned i mitt block och funderade på någon taktisk detalj då Ivan gjorde ett drömmål efter diverse klackar över spelare och en volleykanon i nättaket.
  • Annars såg jag ett riktigt drömmål av Holm som plockade ned ett långt uppspel högt i luften med högern och drog till med vänstern i mål, vackert!
  • Lundström klackade in en boll och tunnlade Molin i samma sekvens.
  • Många bra räddningar av Alex och Molin.
  • Men det jag gillade mest var att de flesta nu börjar släppa tunnelseendet då det vankas målchans och lägen i numerärt övertag...och laget gör mål på ett enkelt, men samtidigt för många, svårt sätt, härligt!
  • Victor O debuterade efter sin hemkomst från USA.
  • Jag har en delikat uppgift framför mig. Att ur denna futsaltrupp plocka ut de som ska vinna KM och helgen efter ta oss vidare i sm slutspelet.
  • Pontus O missade helgens match, och det syntes på hur spelsugen han var denna träning!
  • Robin lovade att han landat efter sina fyra mål i helgens match....
  • Felix slog nästan ihjäl sig då han skulle jonglera efter träningen =)
  • Lilla knäont och Stora halsont.
  • Filip E har luriga mottagningar och vrickningar
  • Westberg och Rehnman får föra den stolta fanan vidare med fina futsal vänster dojjor...=)
  • Lundström har ett x antal rävar bakom örat då han lirar futsal
  • Adde visade prov på styrka då han manglade, tror jag, Enarsson i en duell...
  • Terje och Ivan kunde inte hålla sig från spel trots att de ska ta det lugnt inomhus...
  • Johan E var lika nöjd som mig med jullov

 

Då fick jag med de flesta tror jag. Vad mycket man kan hinna medans barnen somnar....

Nästa onsdag futsal igen, sedan jagar vi ett eller två pass till för att hitta den sista lilla kvaliteen för att vara så bra som möjligt i alla turneringar i Januari. Januari är en jäkla härlig futsalmånad! Km, sm slutspel 1, sm slutspel 2, Intersport cup....så kan och SKA vår Januari se ut!

 

Imorgon träning i DINA kl 16.30 och sedan Julmys med laget, fint!

Tjingeling!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: ..

har rehnman skrivit på eller?

2011-12-22 @ 12:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0