Möte med "Gefle Light"

Huge skulle mycket väl kunna kallas Gefle Light då coach Henrik Isaksson och coach Pelle Olsson delar  filosofi om hur fotboll spelas mest effektivt. Båda lagen får ofta mycket skit om hur de spelar men båda lagen gör det ofta ack så effektivt. 4-4-2, handbollsförsvar med åtta spelare och ett rakt djupledsspel på två raketer till forwards då man vinner boll. Ofta ett lag där man har mycket boll mellan Huges forwards och mittfält, eller i spelyta ett om man ska använda de korrekta tränartermerna. I spelytorna två och tre får man knappt in en fiat uno, alltså mellan Huges mittfält och försvar samt mellan försvar och målvakt. Huge är också ofta mycket effektiva på fasta situationer och flyttar alltid upp "Gädd Janne" med stora vänner på allt som kan liknas vid en fast situation. Inget av detta är en hemligheter. Hur vi ska försöka dyrka upp Huge håller vi för oss själva. Sist gjorde vi faktiskt tre mål på dem men tyvärr gjorde också Huge tre mål och matchen slutade 3-3.

Läget i laget mycket bra, endast jag nu som är otillgänglig p.g.a. skada. Henrik har många spelare med form att välja på till startelvan. Inga avstägningar från Trönö matchen.

SFFT gjorde en mycket bra insats mot obesegrade Nordanstig borta och fick 2-2 men då hade vi enligt Nåjde 5(!) träffar i virket...Spelarna från A-truppen hade sett sugna ut, härligt

Igår vann Edsbyn i bottenskiktet mot Brynäs med 0-2. Trönö verkar ha gjort en bra match borta mot ett starkt Hille och förlorade bara med 2-1. Skulle vi vinna idag är vi ovanför alla streck i bottnet. Skulle vara naivt att tro att vi är favoriter mot serietvåan Huge men min känsla är ändå att vi har stora möjligheter för en "skräll". Huge förlorade sin förra match mot Sjötull med 3-1 och ska de ha poäng idag ska de göra något mycket bra.

Vi börjar vår laddning med lunch på Dragonen kl 13.00.

Alla som vart skadade skulle nog känns igen sig i de tankar jag har just nu...Man uppskattar det inte tillräckligt mycket då man är helt skadefri och kan åka till träning och match utan bekymmer och bara köra på. Man känner sig lite utanför, oviktig, otränad, har en massa överskottsenergi som man inte får ut, till viss del också aggressioner och saknaden över att jaga vinster är påtaglig, vare sig det gäller träning eller match. Igår höll jag på att slänga yatzyt i väggen när frugan spöade mig för andra gången och i morgonens boultävling mot döttrarna gjorde jag verkligen allt för att vinna....
I de mörkaste stunder får jag ta en ego boost och läsa artiklar matchreferat som detta:
http://www.laget.se/SJOTULLSBK/48625-nyhetsarkiv-item-1800642.html
Dock en klen tröst då det blev förlust i den matchen trots mina två mål....



Ses på Hällåsen kl 16.00!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0